Melatonin
18057
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-18057,theme-bridge,bridge-core-2.4.7,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,columns-3,qode-child-theme-ver-,qode-theme-ver-23.6,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive

 

 

 

Flytende melatonin

 

MELATONIN

30ml

 

 

Hva er melatonin?
  • Melatonin kalles ofte for søvnhormonet, men det er mer riktig å kalle det et søvn-forberedende hormon. 
  • Melatonin gjør ikke at du sovner, men det gjør det lettere å sovne. 
  • Melatonin er et hormon som kroppen produserer selv, som en respons på at solen går ned. 
  • Pinealkjertelen i hjernen produserer ca. 80% av all melatonin i kroppen, og er det desidert viktigste melatonin-produserende organet. 
  • Tidligere tok man melatonin fra pinealkjertelen hos dyr for å lage tilskudd, men dette gjøres i svært liten skala idag. 
  • Vår melatonin fremstilles i laboratorium, er helt trygg, og også egnet for veganere.
  • Ta kontakt med lege ved langvarige søvnproblemer (mer enn 3 måneder), og om du evt. tar legemidler samtidig som kosttilskudd.
Flytende kosttilskudd gir økt opptak, og er enkelt å ta. Vår Flytende Melatonin har en mild søtsmak. Målestrek på pipetten gjør det enkelt å dosere.

 

Funksjonen til melatonin
  • Melatonin sørger for en stabil døgnrytme. Med en stabil døgnrytme blir vi mer uthvilt, får bedre humør, fokus og mental helse. God søvn er essensielt for et godt liv.
  • Melatonin kan også hjelpe ved forstyrret søvnmønster, som følge av jetlag eller skiftarbeid. 

 

Opptak
  • Ved å innta melatonin i flytende form kan man merke en raskere og bedre effekt. Det tas opp direkte i munnen, i motsetning til tablettform, hvor melatoninet først går gjennom leveren før den når blodbanen. 
  • Ta Flytende Melatonin rett i munnen, og la det trekke inn. Flytende melatonin taes opp veldig raskt, og skilles ut igjen etter ca 3-4 timer. Derfor hjelper det mest for selve innsovningen, og tilpasning av kroppens døgnrytme.

 

Trygghet
  • Melatonin er svært trygt, og i kosttilskuddsdoser påvirker det ikke egenproduksjonen av melatonin på annen måte enn at døgnrytmen kan bli mer stabil.

 

Hvem trenger melatonin?
  • De som ønsker en raskere innsovning.
  • Eldre som naturlig har dårligere egenproduksjon av melatonin.
  • Skiftarbeidere som vil ha hjelp til å omstille kroppen til ny døgnrytme.
  • De som opplever jetlag i forbindelse med lange reiser.* 
*ta 0,5-1mg ved ønsket leggetid dagen før reise, og noen dager etter ankomst.

 

Den viktigste årsaken til at kroppens egen melatoninproduksjon blir forstyrret i moderne tid, er kunstig lys. Spesielt det intense blå lyset fra skjermer som vi omgir oss med fra morgen til kveld. 
Helsedirektoratets sier dette om søvnvansker på sin nettside: “Søvnvansker er svært utbredt; så utbredt at Folkehelseinstituttet har omtalt det som et av landets mest undervurderte folkehelseproblem».

 

Tips for å øke kroppens egenproduksjon av melatonin: Skru av alle skjermer 1 time før leggetid.

 

Kjøp melatonin her.